فناوری برتر شناختی: گزیداری برای توسعه دانش بنیان
پذیرفته شده برای پوستر
عنوان دوره: چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران
نویسندگان
استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز
چکیده
طبق سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران 1404" فناوری برتر شناختی" از جمله فنّاوری های برتر
1
برای توسعه دانش بینان است.
این فناوری تلاش دارد با درک فعالیت هـای شـناختی انسـان راز بزرگتـرین سـرمایه آدمـی یعنـی مغـز و ذهـن او را کشـف نمایـد و
کارکردهای آنها را بشناسد. هم چنین، سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل، یونسکو، برنامه میان مدت فقر زدائـی از منـاطق
روستایی را با ایجاد جوامع دانائی محور برای سال های 2002 تا 2007 اعلام نمود. هماهنگ با این اهداف ملی و بین المللی، نویسـنده
این مقاله چند پژوهش را در دهه گذشته در کشور انجام داد که نتیجه آنها تدوین پارادایم غنی سازی دانش است. این پـژوهش هـا بـه
سه پرسش پاسخ می دهند. چگونه می توان برای توسعه دانش بنیان/دانائی محور
1 .جامعه دانش بنیان/دانائی محور در روستا ایجاد کرد؟
2 .به بهترین دانش تلفیقی دست یافت؟
3 .به ارزیابی دانش بومی پرداخت تا دسترسی نسل های آینده به آن را میسر سازد؟
در این مقاله نتایج پژوهش های مذکور تشریح خواهد شد
1
برای توسعه دانش بینان است.
این فناوری تلاش دارد با درک فعالیت هـای شـناختی انسـان راز بزرگتـرین سـرمایه آدمـی یعنـی مغـز و ذهـن او را کشـف نمایـد و
کارکردهای آنها را بشناسد. هم چنین، سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل، یونسکو، برنامه میان مدت فقر زدائـی از منـاطق
روستایی را با ایجاد جوامع دانائی محور برای سال های 2002 تا 2007 اعلام نمود. هماهنگ با این اهداف ملی و بین المللی، نویسـنده
این مقاله چند پژوهش را در دهه گذشته در کشور انجام داد که نتیجه آنها تدوین پارادایم غنی سازی دانش است. این پـژوهش هـا بـه
سه پرسش پاسخ می دهند. چگونه می توان برای توسعه دانش بنیان/دانائی محور
1 .جامعه دانش بنیان/دانائی محور در روستا ایجاد کرد؟
2 .به بهترین دانش تلفیقی دست یافت؟
3 .به ارزیابی دانش بومی پرداخت تا دسترسی نسل های آینده به آن را میسر سازد؟
در این مقاله نتایج پژوهش های مذکور تشریح خواهد شد
کلیدواژه ها