بررسی نگرش رایانه ای کارشناسان ترویج شرکت های خدمات مشاوره ای شهرستان کرمانشاه

پذیرفته شده برای پوستر
عنوان دوره: چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران
نویسندگان
1کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی
2دانشیار ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده 2 کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی، کشاورزی دانشگاه رازی و عضو مرکز پژوهشی مطالعات اقتصادی- اجتماعی دانشگاه رازی
چکیده
این تحقیق توصیفی- همبستگی با هدف کلی بررسی نگرش رایانهای کارشناسان ترویج شرکتهای خدمات مشـاورهای
شهرستان کرمانشاه، انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی کارشناسان ترویج شرکتهـای خـدمات مشـاورهای
شهرستان کرمانشاه(85=N (تشکیل دادند. حجم نمونه با استفاده از جدول نمونهگیری کرجسـی و مورگـان(1970 ،(70
نفر تعیین گردید. از روش نمونه گیری تصادفیطبقهای(برحسب دهستان محل خدمت کارشناسان ترویج شـرکتهـای
خدمات مشاورهای شهرستان کرمانشاه) بهره گرفته شد. با توجه به اینکه در این پژوهش نگـرشرایانـهای کارشناسـان
ترویج شرکتهای خدمات مشاورهای کشاورزی مورد سنجش قرار گرفت لذا به این منظور از مقیـاس ایرانـی نگـرش
نسبت به کامپیوتر(یغمایی و یغمایی ،1385 (برای سنجش نگرش کارشناسانترویج استفاده شد. بـه منظـور اطمینـان از
پرسشنامه از روش آلفـای کرونبـاخ 2 روایی ظاهری و محتوایی پرسشنامه، از پانل متخصصان و به منظور برآورد پایایی
بهره گرفتهشد. لازم به ذکر است که، میزان این ضریب در بخش مقیاس نگرش به رایانه با اعتبـار محتـوای بـالا 89 /0
محاسبه شد. یافتهها حاکی از آن است که، نگرش کاملاً منفی در کارشناسانترویج اصلاً وجود نداشته و تنها 4 /1 درصد
دارای نگرشرایانهای منفی میباشند. این در حالیاست که، 4 /11 درصد از کارشناسانترویج دارای نگرشرایانهای خنثی
بوده، 9 /72 درصد دارای نگرشرایانهای مثبت و 3/14 درصد نیز از نگرشرایانهای کاملاً مثبتی برخوردارند.
کلیدواژه ها