بررسی میزان رضایت دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی نسبت به کیفیت فعالیت و نحوه تدریس اساتید

پذیرفته شده برای پوستر XML اصل مقاله (257.99 K)
عنوان دوره: چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران
نویسندگان
1دانشجویان کارشناسی ارشد توسعه روستایی دانشگاه تهران
2دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه روستایی دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده
دانشجویان به عنوان نیروهای انسانی بالقوه یکی از مهمترین قشرهای اجتماعی در روند نوسازی و توسعه کشور
میباشند؛ از این رو، پرورش و تقویت احساس رضایت و پیشرفت آنان سعادت جامعه را در پی خواهد داشت.
براساس تحقیقات ایوانز، دانشجویانی که رضایت تحصیلی بیشتری دارند برای امور درسی وقت بیشتری صرف
نموده و یادگیری بهتری دارند. بر این اساس، هدف کلی این پژوهش، بررسی میزان رضایت دانشجویان مقطع
کارشناسی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران نسبت به کیفیت فعالیت و نحوه تدریس اساتید بود. جامعه
آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
بودند (107=N (که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 48 نفر از آنها به عنوان نمونه برای مطالعه
انتخاب شدند. روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب بود. ابزار اصلی تحقیق، پرسشنامهای بود که
روایی آن توسط پانل متخصصان و پایایی آن توسط ضریب آلفای کرونباخ تایید شد (7 .0>α .(تجزیه و تحلیل
دادهها بهوسیله نرمافزار SPSSwin18 انجام شد. نتایج نشان دادند که اکثر دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی
دانشگاه تهران رضایت کم و متوسطی نسبت به فعالیت و نحوه تدریس اساتید دارند. علاوه بر این، نتایج تحلیل
همبستگی نشان داد که بین میزان رضایت دانشجویان مورد مطالعه با متغیر نگرش دانشجویان مورد مطالعه نسبت به
رشته تحصیلی خود، رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
کلیدواژه ها