بررسی درک مدیران میانی از محیط داخلی سازمان برای کارآفرینی سازمانی در دانشگاه تهران

پذیرفته شده برای پوستر XML اصل مقاله (303.06 K)
عنوان دوره: چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران
نویسندگان
1کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی سازمانی ، دانشگاه تھران
2دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تھران
چکیده
این پژوهش به بررسی درک مدیران از محیط درونی برای کارآفرینی سازمانی در دانشگاه پرداخته و اهداف آن شامل تعیین تاثیر
1 عوامل درونی سازمانی بر کارآفرینی همچنین ارائه ابزار ساختاری برای ارزیابی عملکرد کارآفرینی دانشگاه ها (CEAI(
است.
این ابزار در طو تحقیق با نام اختصاری شناخته میشود . روش تحقیق همبستگی از نظر هدف کاربردی است، جمع آوری اطلاعات
با روش میدانی صورت پذیرفته برای این کار پرسشنامه بین مدیران میانی دانشگاه تهران توزیع گردیده است گروه در تحقیق 132
مدیران میانی دانشگاه شامل مدیران کل حوزه ستادی و معاونین مدیر کل و رؤسای، پردیس ها و دانشکده ها هستند پس از جمع
آوری داده ها برای تجزیه تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی استفاده شده است که نتایج تحقیق نشان می دهد اعتبار سازگاری
داخلی عوامل بدست آمده برای مدیران میانی دانشگاه تهران (حمایت مدیریت،آزادی عمل و استقلال کاری ، دسترسی زمانی ،
مرزهای سازمانی، پاداش و تقویت ) پایداری این عوامل را بیشتر نشان می دهدو CEAI های بدست آمده از عوامل ثابتی تشکیل
شده اند که باعوامل مشخص شده در ادبیات موضوع (حمایت مدیریت،آزادی عمل کاری ، مرزهای سازمانی، زمان در دسترس
وپاداش)در ارتباطند . همچنین CEAIهای بدست آمده برای مدیران میانی دانشگاه تهران دارای هماهنگی اعتبار هستنداز نظر
مدیران میانی ، عوامل : حمایت مدیریت، آزادی عمل و استقلال کاری ، دسترسی زمانی ، مرزهای سازمانی پاداش و تقویت بر
کارآفرینی سازمانی در دانشگاه تهران موثرند.
کلیدواژه ها