دو سال گذشت، ترویجیها، چکار کردید؟!!!
پذیرفته شده برای پوستر
عنوان دوره: چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران
نویسندگان
...
چکیده
از آغاز برگزاری اولین کنگره ترویج در دهه 80 تاکنون، همایشها، پانلها، و سخنرانیهای بیشماری برگزار شده و
در هر یک از آنها مقالات متعددی ارائه گردیده است؛ از یادگیری تجربی و کارآفرینی گفته شد تا اشتغال پایدار و
تعاونیها. اما همچنان آمارها از بیکاری فزاینده دانشآموختگان کشاورزی حکایت میکند. اکنون که کنگره چهارم در
حال برگزاری است این سؤال در ذهن ایجاد میشود که چکار کردیم؟! آیا هماکنون فرصت آن فراهم نشده که
دستاندرکاران علم ترویج و آموزش کشاورزی کشور، از تجارب عملی خود بگویند؟ آیا زمان آن نرسیده که مدرسان
با اعتماد به نفس بیشتر دانشجویان ترویج را ترغیب به فعالیت های عملی نمایند و کمتر تئوری بگویند و بیشتر عمل
نمایند؟ آیا زمان آن نرسیده که مدرسین آستین یادگیری تجربی را بالا بزنند و همگام با دانشجویان پا به عرصه عمل
بگذارند؟ این مقاله قصد دارد تجارب چندین ساله گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی
را برای آنانی که شوری در سر و سوزی در دل دارند، بازگو کند. به این امید که نیروهای علاقمند و مشتاق ترویج، این
تجارب را به عنوان الگو مد نظر قرار دهند و در آینده بتوان با جرأت و جسارت، ترویج را علم عمل نامید.
در هر یک از آنها مقالات متعددی ارائه گردیده است؛ از یادگیری تجربی و کارآفرینی گفته شد تا اشتغال پایدار و
تعاونیها. اما همچنان آمارها از بیکاری فزاینده دانشآموختگان کشاورزی حکایت میکند. اکنون که کنگره چهارم در
حال برگزاری است این سؤال در ذهن ایجاد میشود که چکار کردیم؟! آیا هماکنون فرصت آن فراهم نشده که
دستاندرکاران علم ترویج و آموزش کشاورزی کشور، از تجارب عملی خود بگویند؟ آیا زمان آن نرسیده که مدرسان
با اعتماد به نفس بیشتر دانشجویان ترویج را ترغیب به فعالیت های عملی نمایند و کمتر تئوری بگویند و بیشتر عمل
نمایند؟ آیا زمان آن نرسیده که مدرسین آستین یادگیری تجربی را بالا بزنند و همگام با دانشجویان پا به عرصه عمل
بگذارند؟ این مقاله قصد دارد تجارب چندین ساله گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی
را برای آنانی که شوری در سر و سوزی در دل دارند، بازگو کند. به این امید که نیروهای علاقمند و مشتاق ترویج، این
تجارب را به عنوان الگو مد نظر قرار دهند و در آینده بتوان با جرأت و جسارت، ترویج را علم عمل نامید.
کلیدواژه ها